handdator

Visa fullständig version : Yellow Bamboo healing

petpower
2004-07-29, 01:37
Här är lite text ja skrev om några healing ja gjort med Yellow Bamboo metoden,
det är på engelska, hoppas det är ok!

I would like to share my experience when doing healing on people using the Yellow Bamboo method.

1) A Friend I met, she was having migraine, headache so when standing
in the line to the nightclub we were going to, she wanted to go home, because of the big headache that would not go away, I offered to heal her and after 4 minutes of healing, she said it was a little better while I
was doing it, but when I stopped the pain continued.
I did a couple of more minutes, it didn't help though, we went iside and I did healing for about 10 minutes, while giving all my focus and attention on it,
when I was done, she was very happy and amazed because the pain was
completely gone.

2) My mother was having back pain, (don't know the English word, but
you cant move and only lie in bed). She was mostly lying in bed with
big pain in her back, After 4 days of being like this I gave her
healing for about 15 minutes, she immediately gained a lot of ability
to move, a lot of pain had disappeared, and she could easily stand up
all by herself (I had to help her before).

3) A friend of mine had (this white thing in the hair that is so
annoying) and wanted help to get rid of it. I did healing on her head
for about 15 minutes. When I asked how she was over one week later she
said that this problem had totally disappeared for a couple of days,
she had never before had this experience, but a couple of days later
the problems came back, I am now going to do a bit more healing to get it
removed completely.

4) My friend had a whiplash injury, that made so that when he
lies down, he is at risk of passing out, and temporarily loosing eye
sight, and later having trouble of moving his arms above chest level.
I did 15 minutes healing on him.
I called him 3 weeks later to ask how
he was.
I asked him about his arms, neck and if he had still problems
to lie down,
He said: What problems lying down? What do you mean?.
I said: you had neck problems before.
He said: oh I remember! I Haven't had any trouble with that for many weeks now. I said: so the healing worked?
He said: well I have not met my personal trainer
at the hospital because I haven't had any problems for 3 weeks now.

5) My mom works as a therapist, on one occasion, a patient that had
permission from the mental hospital came to our home for a
consultation with my mom. When she came in this woman went straight to our kitchen and took kitchen knives and started running around our apartment with it, which made us feel a bit afraid, not knowing what to do.

I told this woman to sit down on the floor, after much discussion she
sat down.
I placed myself two meters behind her, I then sent out
energy to heal her, but I did it stronger than what you normally do in
YB healing, after only a couple of seconds she fell to the ground and was
unconscious.
When she got back up again she said: thank you.
She let us put the knives back, and she seemed much more stable and calmer.

I wanted to share these experiences because I think this method works good in
healing.

That was some of the healings ive done using the Yellow Bamboo method.

you can learn the method at: www.yellowbamboo.com (its free)

best regards

Peter Semjonow[/img]

KayWee
2004-07-30, 19:23
Intressant...och detta har du gjort med dina level 1 kunskaper typ?

No offence men om du fortsätter bre på och berätta om dina förmågor kommer folk att hetsa på dig och dumförklara dig.

Varför inte hålla ett läger eller seminarium för att backa upp dina ord?

Tror många skulle tycka att det vore intressant

Stupid Ass
2004-07-30, 20:01
klaga då...

jag för min del struntar i va d finns för bevis mot olika former av healing
en del människor har d i sig o behöver ingen träning alls för att få fram d

människokroppen e inte så advancerad som man kan tro... eller så e d just d den e :wink:

Hobnobb
2004-08-02, 22:25
Omg ytterliggare en tråd om YB ... det är min åsilkt att detta bara har placebo effekter ... som i och för sig kan hjälpa ibland ... men oftast bara gör att de skadade inte söker riktigt vård istället ... för er som det "fungerar" ... grattis ... det gör det inte mer riktigt för det ... hjärnan kan lätt luras att tro olika saker ... om man vill tillräckligt mycket .... men människokroppen är ljusår mer komplicerad än någon lallande yoga ...

Suck ... har blivit väldigt aggro på forumet på sista tiden ... lite troll varning på det ... sorry

Tomas_J
2004-08-03, 01:06
Omg ytterliggare en tråd om YB ... det är min åsilkt att detta bara har placebo effekter ... som i och för sig kan hjälpa ibland ... men oftast bara gör att de skadade inte söker riktigt vård istället ...

Ordet "placeboeffekt" har fått en oförtjänt dålig klang tycker jag. Anledningen till detta tror jag är att denna effekt "stör" vetenskapliga tester, och därför är oönskad i vetenskapliga sammanhang där man försöker utröna läkemedels och andra behandlingars effektivitet.

Men vad är placeboeffekten om inte kroppens förmåga att läka sig själv, vilket är en enormt viktig komponent i all s.k. "alternativmedicin", inklusive healing, där den kan triggas igång på en mängd olika sätt (t.ex. genom taktil nervstimulering av olika slag) och inte enbart genom att "lura" hjärnan att tro att någonting kommer att fungera.

Men på samma sätt finns det ju även en noceboeffekt, dvs en negativ effekt av att inte tro att ett läkemedel fungerar trots att det "egentligen" gör det. Detta betyder att om YB-healing inte fungerar på Hobbnobb, så behöver det inte vara fel på metoden utan det kan helt enkelt vara ett utslag av noceboeffekten... :wink:

petpower
2004-08-03, 02:49
Intressant...och detta har du gjort med dina level 1 kunskaper typ?

No offence men om du fortsätter bre på och berätta om dina förmågor kommer folk att hetsa på dig och dumförklara dig.

Varför inte hålla ett läger eller seminarium för att backa upp dina ord?

Tror många skulle tycka att det vore intressant

Japp, nivå 1 kunskaper enbart.
Jag kommer att hålla i nivå 1 kurser i Stockholm nu framöver,
1 dags kurser, kursen inklusive allt material är helt gratis!

den som är intresserad maila mig: peter_semjonow@hotmail.com

Hobnobb
2004-08-03, 10:02
Ok ... jag kan inte säga att YB inte fungerar för jag har aldrig varit i kontakt med det ... jag är givetvis negativt inställd, som till så mycket annat här i världen ... men varför sprida negativitet ... om det fungerar för er ... tummen upp för er och YB.

KayWee
2004-08-03, 19:39
Omg ytterliggare en tråd om YB ... det är min åsilkt att detta bara har placebo effekter ... som i och för sig kan hjälpa ibland ... men oftast bara gör att de skadade inte söker riktigt vård istället ... för er som det "fungerar" ... grattis ... det gör det inte mer riktigt för det ... hjärnan kan lätt luras att tro olika saker ... om man vill tillräckligt mycket .... men människokroppen är ljusår mer komplicerad än någon lallande yoga ...

Suck ... har blivit väldigt aggro på forumet på sista tiden ... lite troll varning på det ... sorry

Visst..vilja kan förmå mycket. Min personliga åsikt är dock att tron kan förmå mycket mer, speciellt med kroppen. Tro är lite fel ord kanske, för att den ska ha nån effekt måste den vara så stark att det inte är tro längre. Då folk tror så starkt att dom inte tror saker längre, utan vet saker, då verkar det kunna hända grejer.

KayWee
2004-08-03, 19:39

Visst..vilja kan förmå mycket. Min personliga åsikt är dock att tron kan förmå mycket mer, speciellt med kroppen. Tro är lite fel ord kanske, för att den ska ha nån effekt måste den vara så stark att det inte är tro längre. Då folk tror så starkt att dom inte tror saker längre, utan vet saker, då verkar det kunna hända grejer.