Visa fullständig version : All Style Open
Sanshou Warrior
2002-09-16, 11:22
Någon som har mer information om denna tävling ?
På budo-fitness sida finns det gott om info.
http://www.budo-fitness.com
Captain_Redbeard
2002-10-02, 19:41
Det går att sammanfatta den lite fint såhär typ: Massor av stilar möts mot varandra under regler som är utformade för Kung Fu. Så då kan ni nog lista ut själva vilka som alltid vinner och varför.
Tjenixen,
På vilket sätt anser du att reglerna är utformade för Kung Fu?
På kung fu tävlingar är det tillåtet med slag mot huvudet (1 poäng) vilket ej är tillåtet på all style, man får 1 poäng för spark mot ben (tillåtet på all style men ger 0p) samt att man får 1p för spark mot huvudet jämfört med 3p på all style.
Jag vet inte hur vad som gäller för övriga kampsporter men har en känsla av att reglerna är mer lika de som gäller för karate och/eller Taekwondo
Ha dé
jeff_lindqvist
2002-10-03, 00:00
Från början postat av Tarzan:
På vilket sätt anser du att reglerna är utformade för Kung Fu?
Jag är också lite förbryllad över det påståendet, i synnerhet som "kung fu" är ett så pass vitt begrepp.
Sanshou Warrior
2002-10-09, 10:40
Håller definitivt med Tarzan då jag också tränar Sanda/Sanshou (Kungfu) och reglerna får en direkt att tänka på TAEKWONDO!!!!WTF!!!
har sällan sett Taekwondo göra bra ifrån sig på all style tävlingar. mycket flaxande, och spexande. givetvis är det några få som kan göra bra grejjer ifrån sig där oxå men ändå...
Från början postat av Tarzan
Jag vet inte hur vad som gäller för övriga kampsporter men har en känsla av att reglerna är mer lika de som gäller för karate och/eller Taekwondo
Reglerna passar ganska bra för Tae Kwon Do, fast man får extraträna lite på svep och lowkicks, eftersom det inte ingår i vanliga tävlingar...
;)
det är intressant att se hur tkd och liknande börjat träna att sparka och blockera lowkicks inför dessa tävlingar. och kul.
lowkick är en alltför bra teknik för att inte ha i sin repetoar. :)
mvh ben!
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.