Visa fullständig version : Ninja
Zengomat_brown
2005-03-16, 19:36
Var kan man hitta ninjutsu?
// jujimufu
Du får kanske leta i närmaste videobutik....... kanske fins några ninjaruller kvar där från åttiotalet.
Om det inte är sådant du menar så får du kanske bygger lite mer ut vad det är du menar med ninja och ninjutsu.
Mvh
Marco
Zengomat_brown
2005-03-16, 20:13
Var man kan träna ninjutsu asså bli till en ninja finns det en sådan kampsport?
uh, det du tänker på är nog Bujinkan budo Taijutsu....
Bujinkan Budo Taijutsu..
Men du far nog forvanta dig en hel del.. hm.. forlojligande fran folk som ar trotta pa 'ninja death touch' 'walk on walls' 'turn invisible' a la Ashida Kim :)
http://www.bujinkan.nu btw.
kommentar överflödig....*precis Geinsei* är så jäkla trött på det att jag inte ens orkar kommentera det längre...
Zengomat_brown
2005-03-16, 22:13
ja , men jag checkade det och det är ingen ninja stil. Jag vill ha en stil med en luva och lära mig gå på tak vara osynlig kasta knivar.
Känner ni någon stans man kan lära sig det?
Nej, då får nog uppfinna din egen...
jeff_lindqvist
2005-03-16, 22:21
Den HÄR (http://www.labero.com/) snubben kanske kan lära dig några trick.
eller så kan trådskaparen försöka va lite mer seriös än vad han är nu :roll:
ja , men jag checkade det och det är ingen ninja stil. Jag vill ha en stil med en luva och lära mig gå på tak vara osynlig kasta knivar.
Har du testat att LARP?
=]
Kanske heter Lajv pa svenska eller nagot.
Med tanke pa hans andra tradar (heta handdukar i karate forumet..) sa ar jag inte helt saker pa hur serios eller inte serios han ar! :)
Gensei: Jag tror nog att han är så seriös som man kan bli som fjortonåring.. :|
Mr jujimufu_Brown,
Om du lärde dig dessa tekniker, vad skulle du använda dem till då? För du inser väl att ninjas använde sina färdigheter för infiltration, spionage, lönnmord, mm. Inga lätta saker att handskas med, med andra ord.. Kräver en viss mental mognad, neh?
Mvh / Bujin
Zengomat_brown
2005-03-18, 16:41
Mognad är mitt efternamn!!
Min kompis i Asien han tränade modern ninja dvs de fick lära sig självförsvar mot pistoler!
mvh
Jujimufu
/ finns det en del i forumet om discossion Point?
Dvs slag i svaga punkte. I april kommer en snubbe till linköping som ska visa hur man med ett slag gör att moståndaren somnar!
Tro inte på allt du läser.
Har du testat att LARP?
=]
Kanske heter Lajv pa svenska eller nagot.
Med tanke pa hans andra tradar (heta handdukar i karate forumet..) sa ar jag inte helt saker pa hur serios eller inte serios han ar! :)
nja , känner massa lajvare och jag tror seriöst inte att de uppskattas att ha en sån inställning
Zengomat_brown
2005-03-18, 19:34
vad är larp var kan man hitta det?
jeff_lindqvist
2005-03-18, 21:41
Herregud! Vilken tråd!!! :D Den har räddat min kaotiska vecka! :lol:
Ninja är man. Ninjutsu är det man tränar. Självförsvar mot pistoler hittar man t.ex. i Krav Maga. Slag mot svaga punkter hittar du i diverse stilar från hela Asien.
LARP - Live Action Role Playing.
Dags för te! 8)
Den HÄR (http://www.labero.com/) snubben kanske kan lära dig några trick.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Jeff, du räddade precis min kväll!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
(ursäkte det oseriösa inlägget, men med tanke på tråden så antar jag att det är ok)
Prova http://www.realultimatepower.net
Enda stället med riktig information om ninjor :lol:
Mvh / Bujin[/list]
Mvh / Bujin[/list]
haha :D va är det där för shit ? :lol:
Mvh / Bujin[/list]
haha :D va är det där för shit ? :lol:
Snubben ar superkandis ju ;) Aldrig sett den sidan forut :D?
Mognad är mitt efternamn!!
Min kompis i Asien han tränade modern ninja dvs de fick lära sig självförsvar mot pistoler!
mvh
Jujimufu
/ finns det en del i forumet om discossion Point?
Dvs slag i svaga punkte. I april kommer en snubbe till linköping som ska visa hur man med ett slag gör att moståndaren somnar!
Hard knytnave mot hakan tenderar att inducera medvetslos i offret.
Hade (kanske har) en underbar video dar en dim-mak snubbe forsokte visa sina tekniker pa den lokala jiu-jitsu (kanske var BJJ och inte JJJ) klubben.. och det var TV dar och filmade etc..
Lat oss bara saga att det inte gick nagot vidare for dim-mak snubben ;)
Sa vitt jag vet ar dim-mak ganska mycket som hypnos i att den man slar till maste tro pa det/samarbeta :)
Uch vad serios traden blev nu, mer snack om osynliga ninjor please :(
Zengomat_brown
2005-03-19, 10:47
Men.. jag kollade in hemsidan och där stog det mycket om att ninjar dödar massor av människor och sånt?
Men ska inte ninjor vara snälla som tänker 4 gånger innan dem säger nått och sånt där?
Vad var det där för en hemsida igentligen?
De var ju väldigt sjukt.
Ninjor ska ju vara snälla, dvs Om ni har sett teenage ninja turtels ( otecknade ). Typ sådär.
/ jujimufu :wink: :wink:
Hey Bujin
De e sant att det finns hårda teckniker och jag förmodar att INGEN ANVÄNDER DEM!! Livs farligt. Det sägs att man blir riktigt spidig när man är ninja plus de har en väldigt schysst dräkt. Men man vill inte köpa en dräkt bara man vill förkäna det!
mvh jujimufu / tack för din fråga och svar
Ps: var dem faktiskt lönnmördare? varför? Varför är dem inte som dem där ninja turtells komiska och posetiva :D :D :D :lol: :lol:
Zengomat_brown
2005-03-19, 11:22
Jag viste att de som tränar ninjutsu kallas ninja MEN jag läste att man har bytt ninjutsu till bujinka stämmer det?
Vad kallas de som tränar karate? Karatenissar?
Vad kallas de som tränar kungfu? Kunfunissar?
mvh
Jujimufu :D :D :D :D
hehe :) nepp , de där va första gången , eller jag har säkert sett nån länk tidigare men aldrig orkat kolla va det var :wink: vad är det för jäkla galning ....
är han seriös också ? :wink:
Men.. jag kollade in hemsidan och där stog det mycket om att ninjar dödar massor av människor och sånt?
Men ska inte ninjor vara snälla som tänker 4 gånger innan dem säger nått och sånt där?
Vad var det där för en hemsida igentligen?
De var ju väldigt sjukt.
Ninjor ska ju vara snälla, dvs Om ni har sett teenage ninja turtels ( otecknade ). Typ sådär.
/ jujimufu :wink: :wink:
Hey Bujin
De e sant att det finns hårda teckniker och jag förmodar att INGEN ANVÄNDER DEM!! Livs farligt. Det sägs att man blir riktigt spidig när man är ninja plus de har en väldigt schysst dräkt. Men man vill inte köpa en dräkt bara man vill förkäna det!
mvh jujimufu / tack för din fråga och svar
Ps: var dem faktiskt lönnmördare? varför? Varför är dem inte som dem där ninja turtells komiska och posetiva :D :D :D :lol: :lol:
Hm jag borjar undra om herr juji ar ett troll.. ;/
Aja detta ar valdigt underhallande vilket som!
Ninjor = spioner typ. En ninja kunde vara nagon utkladd till geisha, eller nagon utkladd till pretty much vad som helst..
Ja dom kunde slass, men det var inte direkt deras huvudsyssla.. Om dom maste slass sa hade dom ju blivit upptackta, eller hur?
Ninja klaner anvandes val ganska flitigt av samuraj generaler i deras krig mot varandra om jag forstatt den saken ratt.. Hade en bra text om det hela men minns inte riktigt var, far ta och leta.
Angaende sidan sa ar den helt serios och alla som tranar Bujinkan Budo Taijutsu ar precis sa dar i sverige, dom hoppar omkring och hugger huvudet av intet ont anande kontorsslavar och gor hoga Bruce Lee ljud varje gang dom ror sig.
Las dessa: http://p072.ezboard.com/ftaekwondo67109frm19.showMessage?topicID=1055.topi c
:}
Ja, det kallas numera bujinkan budo taijutsu, eller bujinkan.
Karate-kas
Dunno.
hehe :) nepp , de där va första gången , eller jag har säkert sett nån länk tidigare men aldrig orkat kolla va det var :wink: vad är det för jäkla galning ....
är han seriös också ? :wink:
Tvivlar jag starkt pa, hans timeline ar ju grym i vilket fall (http://www.realultimatepower.net/ninja/ninjahistory.htm) ;)
Kollade in sidan, ser att han uppdaterat den rejalt - akta skon bild i borjan dar!
jeff_lindqvist
2005-03-19, 12:41
Jag viste att de som tränar ninjutsu kallas ninja MEN jag läste att man har bytt ninjutsu till bujinka stämmer det?
Vad kallas de som tränar karate? Karatenissar?
Vad kallas de som tränar kungfu? Kunfunissar?
Stämmer bra, ninjutsu "heter" numera bujinkan budo/ninpo taijutsu.
En karateutövare brukar kallas karate-ka (även om suffixet -ka sägs förutsätta att utövaren bor i dojon, eller hur det nu var...).
Beträffande kungfu duger det i min öron med kungfu-utövare. :)
du kan testa att kika in www.ninjaburger.com
där kan du få ett hemligt ninjanamn också...
bra att ha om man ska ut på ninjamissions sen,. vettu :D :D :D
och JA!! så bra, jeff! labero är ju superninja nummer ett *Asg* :lol: :lol:
ska man kallas ninja-nisse karate-nisse eller kung fu-nisse, beroende på gren i kamparten man utävar förutsätter det väl att man heter nisse också...eller? :D
wallo ninja
2005-06-18, 21:14
alla klankar ner på ninjutsu. men jag har lärt mig något försvar mot ALLT iallefall de jag kan tänka mig. slag mot pungter finns det mängder av
jeff_lindqvist
2005-06-18, 21:31
Herregud - läs tråden från början. Vill man bli ninja och pratar om de tekniker som man i bästa fall har läst om eller sett i B-filmer så får man faktiskt finna sig i att bemötas med viss skepsis. Det är precis som om man har sett "Crouching Tiger Hidden Dragon" och hoppas hitta en klubb som lär ut sådant (och jag är medveten om qinggong-historierna).
Slag mot punkter är inget unikt för ninjutsu/bujinkan ninpo taijutsu. Punkterna finns där - det är "bara" att slå mot dem - och träffa. :)
alla klankar ner på ninjutsu. men jag har lärt mig något försvar mot ALLT iallefall de jag kan tänka mig. slag mot pungter finns det mängder av
Pungter? Lät förjävla roligt.
Snälla någon, inför åldersgräns eller körkort för internetforum. Innan det är försent........................................... ................................. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
MVH / BUJIN
alla klankar ner på ninjutsu. men jag har lärt mig något försvar mot ALLT
Hur försvarar du strypning bakifrån (RNC) på marken?
osthyvel
2005-06-19, 00:46
alla klankar ner på ninjutsu. men jag har lärt mig något försvar mot ALLT
Hur försvarar du strypning bakifrån (RNC) på marken?
Han lät dig ta ner honom på marken bara för att hans kompis står osynlig bredvid, alltså är det du som är i fällan genom att vara nere på marken. ;)
Jag gick ner på marken bara för att jag hade en liten armé av elitsoldater som gömmer sig i buskarna. Sluta nu och låt honom svara på min fråga.
osthyvel
2005-06-19, 10:55
Jag gick ner på marken bara för att jag hade en liten armé av elitsoldater som gömmer sig i buskarna. Sluta nu och låt honom svara på min fråga.
Äh, lite humor måste du ändå ha... och det är ju ändå inte som om ett skämt från min sida gjorde det omöjligt för honom att svara...
Jag antar att jag inte får något svar på min fråga wallo?
Fånigt av dig att känna ett sånt behov av att sätta honom på pottan. Räcker det inte med att alla vet att han troligtvis inte är en duktig grappler?
chop-chop
2005-06-20, 12:12
Fånigt av dig att känna ett sånt behov av att sätta honom på pottan. Räcker det inte med att alla vet att han troligtvis inte är en duktig grappler?
Låter som wallo skulle må bra av att lära sig lite ödmjukhet tycker jag, han påstod sig ju ha lärt sig försvar mot "ALLT", men kan inte ge ett rakt svar på ens det första exemplet som Spankii gav?
osthyvel
2005-06-20, 12:28
Låter som wallo skulle må bra av att lära sig lite ödmjukhet tycker jag, han påstod sig ju ha lärt sig försvar mot "ALLT", men kan inte ge ett rakt svar på ens det första exemplet som Spankii gav?
Ta det lite lugnt, det har inte gått så lång tid sedan han ställde frågan...
Plus att han faktiskt sa att han lärt sig försvar mot allt han kan tänka sig, och har man inte babblat mycket om självförsvar/kamp så är inte direkt det där bland de vanligaste situationer som man tänker på; man tänker snarare på om man blir attackerad med diverse slag/föremål i olika miljöer etc.
Plus... ni vet alla att det där var ett lite elakt exempel att börja med mot honom. :p
Nu ska vi inte gå in på den sanna innebörden av "allt man kan tänka sig" men visst var det ett elakt exempel med tanke på att inte ens jag själv vet hur jag ska försvara mig mot den när den väl sitter. Jag tänkte att en ninja som har ett försvar mot "allt man kan tänka sig" skulle kanske ha svaret till mina frågor.
Snälla någon, inför åldersgräns eller körkort för internetforum. Innan det är försent........................................... ................................. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
MVH / BUJIN
håller med totallt....snälla , kan inte nån moderator va lite snäll och låsa tråden
det här är ett stort jäkla http://eqlive.station.sony.com/images/concept_art/troll.jpg
Jag tror faktiskt inte det nico.
antingen det eller så är det nån som inte är riktigt mogen för kampsports/arts världen än :roll:
antingen det eller så är det nån som inte är riktigt mogen för kampsports/arts världen än :roll:
Sluta vara så stöddig och avgör vem som är mogen och inte. Sånna som du och Spankii dödar verkligen forum då nya yngre invidiver kommer slua posta om ni hoppar på dem för alla uttalanden de gör.
jeff_lindqvist
2005-06-21, 23:44
Det är trevligt att någon försöker dra upp tråden ur kvicksanden.
Sluta vara så stöddig och avgör vem som är mogen och inte. Sånna som du och Spankii dödar verkligen forum då nya yngre invidiver kommer slua posta om ni hoppar på dem för alla uttalanden de gör.
Hoppar på?
Jaja, som man bäddar får man ligga sägs det och om någon säger att han kan försvar mot allt man kan tänka sig så ställer jag en fråga som jag inte vet svaret på. Jag ångrar inget jag skrivit i denna tråd.
osthyvel
2005-06-22, 01:14
Jag ångrar inget jag skrivit i denna tråd.
Det är lugnt, vi har tålamod och vet att du kommer mogna en dag... så vi tar det lugnt med dig, och visar förståelse.
:evil:
Tålamod uppskattas.
Sånna som du och Spankii dödar verkligen forum då nya yngre invidiver kommer slua posta om ni hoppar på dem för alla uttalanden de gör.
"störresjans att glara mig i en gatositvation en en tex kickboxare"
Eh, och på svenska?
"Större chans att klara mig en gatusituation än en t.ex. kickboxare"
Tror han skriver svenska med fransk dialekt.
*Roligt skämt*
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.