Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19

Ämne: privat tae kwon do tränare i Luleå regionen.

Standard privat tae kwon do tränare i Luleå regionen.

Jag söker på en klients uppdrag,ngn person i Luleå trakten som kan vara privat tae kwon do tränare åt denna person.Han kan ge en ekonomisk kompensation,som han i sin tur får ersatt av försäkringskassan i form av aktivitets ersättning.Så har du behörighet och god kunskap inom denna stil så kan ni kontakta mig för ytterliggare information.

Reg.datum
    Mar 2008

Standard

vad är det för fel på en vanlig klubb?

Är din klient hotat och vill lära sig självförsvar så är det nog bättre om han kontaktar polisen.

Men att gå i en klubb är nog bättre än att ha en personlig tränare. Fler ögon ser bättre än vad två kan.

Standard

Absolut inget fel på en vanlig klubb,men vi är ju alla individer,och för somliga är det bättre att ha en lojal,kompetent privat tränare i synnerhet bland gruppen psykiskt och socialt avikande.Klienten har visserligen förföljelse mani och känner sig hotad ibland,men det har inget samband med hans vilja att träna kampsport.Han vill helt enkelt,tränas fysiskt,mentalt,och utvecklas tekniskt.Nog borde det rimligtvis finnas en och annan person som har behörighet att agera privat tränare.

Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The_pitbull Visa inlägg
    och för somliga är det bättre att ha en lojal,kompetent privat tränare i synnerhet bland gruppen psykiskt och socialt avikande.Klienten har visserligen förföljelse mani och känner sig hotad ibland,men det har inget samband med hans vilja att träna kampsport.
    Medtanke på hur du beskriver din klient så skulle jag fundera lite på hur lämpligt det är att han/hon tränar kampsport.

Och skulle det bedömas att klienten kan/bör träna så håller jag med tassadur, en klubb kan erbjuda mer möjligheter och troligen bättre träning för någon som kräver kanske lite annorlunda upplägg på träningen.

Det sagt så hoppas jag din klient hittar något roligt att syssla med, lycka till!

/Jocke
    "Chance favours the prepared mind"

Reg.datum
    Mar 2004

Standard

håller med, jag tror dessutom att det kan vara bra för någon med psykiska problem att lära sig umgås med folk i till exempel en klubb, annars är det väldigt lätt att man endast tränar den tekniska delen med kampsport och förbiser den fostran som faktiskt kommer med att träna som vanligt, vi har haft en hel del udda typer i vår klubb, allt från asociala/socialt missanpassade, till bokstavsmänniskor, och efter något år så märker man en otrolig skillnad i beteende och uppträdande.

Att låta någon få specialbehandling för att dom är annorlunda kommer aldrig leda in på rätt väg, det ger en självbild av att dom faktiskt ÄR annorlunda och alltid kommer behandlas där efter, låt dessa människor vara en i mängden så kommer dom att anpassa sig
    -Are you Hung?

Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Starka uttalanden av folk som inte vet vad personen i fråga har för bakgrund eller problem i övrigt.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hillheim Visa inlägg
    Starka uttalanden av folk som inte vet vad personen i fråga har för bakgrund eller problem i övrigt.
    Jag håller med...
    även om man skulle få en diagnos så är det svårt att veta vem personen är..
    Kan ju även vara så att han vill ta det försiktigt i början
    Genom att börja träna med en instruktör så kanske han övergår till att träna med klubb sedan.
    Finns ju många "normala" människor som inte vill börja träna pga att dom hamnar i en stor grupp där dom inte känner någon, och är väldigt osäkra.

Sen att säga då kanske det inte är så bra ide att han ska träna kampsport överhuvudtaget är ju lite förhastat, tror man skulle behöva känna den person bra eller vara dess psykolog för att kunna göra sådan bedömning... Hur som helst så vet vi för lite om personen för att kunna dra slutsatser...

Jag önskar er lycka till i att finna en instruktör och hoppas det hjälper personen i fråga.

Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av The_pitbull Visa inlägg
    Absolut inget fel på en vanlig klubb,men vi är ju alla individer,och för somliga är det bättre att ha en lojal,kompetent privat tränare i synnerhet bland gruppen psykiskt och socialt avikande.Klienten har visserligen förföljelse mani och känner sig hotad ibland,men det har inget samband med hans vilja att träna kampsport.Han vill helt enkelt,tränas fysiskt,mentalt,och utvecklas tekniskt.Nog borde det rimligtvis finnas en och annan person som har behörighet att agera privat tränare.
    Citat Ursprungligen postat av Hillheim Visa inlägg
    Starka uttalanden kan jag inte hålla med om. Sedan så finns klientens bakgrund med i tråden och andra har dragit en slutsats om sin syn på saken efter vad som står beskrivet.

Jag själv känner att en som lider av förföljselse mani och känner sig hotad kanske inte är lämplig att lära sig kampsport men det blir upp till den privata tränaren att avgöra om han vill lära personen kampsport eller inte.

Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Vill personen träna fysiskt (utan tanke på självförsvar) för att det är kul så är en idee Boxercise. Boxercise tränar på de normala friskvårdsgymen typ Friskis&Svettis eller likanade. Man går dit med en kompis och tränar med denne hela passet utan att ha för mycket kontakt med de andra deltagarna. Man är också relativt anonym. Träningen skiljer sig inte så himla mycket från stående mitsträningen som bedrivs på taekwondo (och som är en mycket stor del av träningen den första terminen). Boxercise mycket underskattad träning av oss kampsportare. Men ska man träna cardio så kan man lika bra göra det på ett roligt sätt

Är det så att personen vill känna sig tryggare i sin vardag med kampsport i ryggsäcken så är inte Taekwondo det optimala. Vet inte hur det är i Luleå men i många städer där Defendo/KravMaga/andra "Självförsvars system" tränas på klubb så finns möjligheter att få privatlektioner.

Lämpligheten eller olämpligheten att en psykisk instabil person tränar självförsvar är inte självklart. Du som förmedlar kontakten och tränaren som instruerar har ett viss moraliskt ansvar om personen skulle vara våldsbenägen... Men i slutänden så faller ansvaret på personen själv.

/Lazarov - Det snälla Trollet...

~ Argumentera aldrig med idioter för de drar ned dig till sin nivå och slår dig med erfarenhet ~

Får det vara en McJJ & Co?

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Boxercise är kul *_* men jag håller tydligen guarden fel^^

Sen är väl kampsport/självförsvar bra för denne klients självförtroende whatsoever? Privatträning kan bana in denne till en klubb.
    "Some live, some die, in the way of the samurai."

"What I'm searching for is the moment I can become stronger, when a scream flows past my arm and chest

Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tassadur Visa inlägg
    Sedan så finns klientens bakgrund med i tråden och andra har dragit en slutsats om sin syn på saken efter vad som står beskrivet.
    Poängen är att informationen i tråden inte nödvändigtvis säger så mycket.

Reg.datum
    Mar 2004

Standard

och vems fel är det då om vi fått en felaktig syn på saken?
    jag tar fullt ansvar för mina åsikter utefter den bedömning jag gjort, jag kan omöjligt göra en bedömning utefter information jag inte fått... alltså gör man det man kan med det man får, tills vidare.
    -Are you Hung?

Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Kankse borde skaffa ett bättre spritlynne eller alkolås på tangentbordet
    Va inte så sur och off topic.

/Lazarov - Det snälla Trollet...

~ Argumentera aldrig med idioter för de drar ned dig till sin nivå och slår dig med erfarenhet ~

Får det vara en McJJ & Co?

Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Inflikar en liten påminnelse om att hålla er till topic. Mer trams och den här tråden är låst...

Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Very on topic till trådskaparen:

Alla förbundsanslutna föreningar hittar du på Taekwondoförbundets hemsida: http://www.taekwondo.se . Bara att klicka sig in på "Föreningslista" och därefter välja "Region Norr" som sökkriterium. Där hittar du mycket riktigt Luleå Taekwondoklubb samt kontaktuppgifter till deras klubbledare/instruktör.

Deras hemsida http://luletkd.websida.org/ är oerhört dåligt uppdaterad (Sorry Rune.) men det finns iaf. ytterligare kontaktuppgifter där.

Sedan får de själva avgöra om det är praktiskt möjligt, eller psykiskt lämpligt, eller hur det nu kan ligga till...

mvh

Andreas Åslin
    Utbildningsansvarig, Norrländska Taekwondoförbundet.
    073-1806957
    Science and leverage will always win out over brute force.

...Except when he's bigger and stronger than you are.

Liknande ämnen

1. Stilar i Luleå
    Av osten89 i forum Jag söker klubb!
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 07:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •