Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: vilka klubbar/ privata tränare?

Reg.datum
    Sep 2011

Standard vilka klubbar/ privata tränare?

Hej, mitt namn är Marcus, och jag har länge velat börja träna Silat eller liknande kampsport, där det ingår försvar emot kniv men självklart hur man använder kniv både defensivt och offensivt. jag har hittat och sett en massa sköna Filmer på nätet, där man ser hur grymt användbart det kan vara. Än så länge har jag inte hittat någon eller några klubbar som tränar den typen av kampsport. har du möjlighet att sammanställa en lista över vilka klubbar i sverige som utövar sådan träning.?
    Det vore verkligen kul att hitta en klubb eller helt privata tränare som man kan lära sig av.
    MVH Marcus

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av VonDrott Visa inlägg
    Hej, mitt namn är Marcus, och jag har länge velat börja träna Silat eller liknande kampsport, där det ingår försvar emot kniv men självklart hur man använder kniv både defensivt och offensivt. jag har hittat och sett en massa sköna Filmer på nätet, där man ser hur grymt användbart det kan vara. Än så länge har jag inte hittat någon eller några klubbar som tränar den typen av kampsport. har du möjlighet att sammanställa en lista över vilka klubbar i sverige som utövar sådan träning.?
    Det vore verkligen kul att hitta en klubb eller helt privata tränare som man kan lära sig av.
    MVH Marcus
    Silat är inte alls särskillt utbrädd i sverige. Vad mig bekant fanns en harimau klubb i göteborg, men den kanske är nedlagd. i stockholm har du en silat/kuntao klubb (senjata lapan, Imua shantung kuntao), samt att några av kali/escrima klubbarna kör lite silat på sidan av vanlig träning (mästadels Serak eller kun lun pai), men hur regelbundet det är vet jag inte. I uppsala finns en jiujutsi klubb som också undervisar lite silat i bland (setia hatti). I jönköping finns RAW-combat som har silat influenser (eklektisk). I malmö finns maphlilindo silat och amok! (som är typ silat/kali/rbsd) Sedan finns det enstaka utövare runt om i landet som tränar mer eller mindre sporadisk.

Standard Kniv

Om du är intresserad av kniv så är du välkommen till oss på UDS! Vi har en träningsgrupp som tar in nybörjare året runt. Men du kan också ta privatlektioner.

http://www.defensesystems.se
    http://www.facebook.com/UnlimitedDefenseSystems

Liknande ämnen

1. Vilka muskler bör vara uthålliga, vilka explosiva och vilka massiva? (avancerad)
    Av Isak i forum Styrka, vighet, flås, skador och behandling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 13:43
  2. Defendo, KAPAP, KM och klubbar/politik/tränare
    Av osthyvel i forum Krav Maga
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 09:03
  3. Privata Wing Chun lektioner???
    Av pwx i forum Wing chun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 10:50
  4. vad krävs för Vale Tudo och vilka Klubbar...?
    Av Giancana i forum UFC, Pride, K1...
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 16:51
  5. Vilka klubbar/tränare har vi?
    Av ulfnilsson i forum Taiji, bagua, xing yi...
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 19:04

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •