Jag var på en 3 dagars yellow bamboo kurs på ängsbacka i värmland några veckor sen. Ja har tränat YB sen innan men ville på den här kursen testa att attackera, och se om det verkligen funkade att skydda sig med chi energi. Så ja fick testa attackera, 3 gånger och, det funkade!
gick inte att komma närmare än typ 2 meter killen ja skulle attackera.
Så om det är nån som är intresserad av personlig utveckling, chi energi, healing, så kan ja rekommendera yellow bamboo.
på deras hemsida kan man ladda ner gratis video kurs över internet, så man kan träna hemma. sen finns det också tränare i sverige.
Yellow bamboo är ett system som lär ut metoder för självförsvar, healing och andlig utveckling.
på första nivån övar man att ta in ljus in i kroppen för att kunna använda detta för healing och självförsvar.
systemet grundades i Bali för ca: 10-15 år sen, men det liknar gamla yoga övningar en del.
det finns träningar regelbundet i värmland, ibland i stockholm. i England, och på bali.
hade varit vädligt intressant att komma på ett sådant läger och testa anfalla högsta mästaren/instruktören och så ska han försvara sig enbart med sin energi.. sorry men är hyfsat skeptiskt
Jag tycker det verkar lite sekt varning över dom var inne och laddade ner deras film och tja vad kan man säga jag tyckte inte det var speciellt imponerande utan snarare lite patetiskt men det är ju min åsikt
men ja sprang på för att slå honom i ansiktet, när ja var 2-3 meter ifrån och knöt näven för att slå så kändes det som att kraften från handen och kroppen drogs ut, ja kunde inte röra mig, ja föll till marken, och när ja försökte resa mig upp för att försöka attackera igen, så skakade kroppen bara och det gick inte röra sig.
låter lite som den där engelsktalande kufen på tv5 som skulle visa hur folk kunde känna ett slag när han slog en dm eller två därifrån. kom ju oxå en underbar förklaring till det hela. Tråden finns säkert någonstans
jag har problem med att tro på den här tråden. ännu mindre YB...
alltså, är du seriös petpower eller kollar du bara hur många som går på det? får jag nått liknande bevisat för mig så är mitt mål i livet att bli en jedi...
jodå, men jag måste verkligen se det med egna ögon för att tro det.. läsa om det kan jag göra i vilken science fictionbok som helst, vill jag se det på film så går jag o hyr star wars... eller så kan ju nån berätta en saga. ahh, jag blir så nyfiken så jag spricker, vart hittar man dessa människor egentligen? tänk om det skulle finnas nån i stan =)